Strona główna
Technologia
Huawei potyka się na rynku smartfonów, ale w 2020 r. producent ogromnie się rozwinie w innej kategorii produktów, pozostawiając Samsunga daleko w tyle.
Huawei wyraźnie zyskuje na popularności na rynku smartwatchów i trackerów fitness.
Producent niemal pięciokrotnie zwiększył swoją sprzedaż na całym świecie.
Tym samym Huawei wyprzedza nawet Samsunga.
Rynek telefonów komórkowych nie radzi sobie dobrze dla Huawei, a powodem tego jest amerykańskie embargo handlowe. Z drugiej strony, Huawei może osiągnąć znaczne zyski w innym obszarze, a nawet wyraźnie wyprzedzić Samsunga i Apple pod względem wzrostu: trackery fitness i smartwatche.
W 2020 r. Huawei był w stanie sprzedać 18 milionów monitorów fitness i inteligentnych zegarków, jak donosi Wearables.com, powołując się na firmę analityczną CCS Insight. W tym samym okresie ubiegłego roku było to około 4 mln. Samsung sprzedał tylko 11 milionów urządzeń do noszenia w 2020 roku.
Huawei otwiera swój wcześniej zamknięty ekosystem smartwatchów dla dostawców zewnętrznych. Mogą teraz dostarczać aplikacje dla Huawei Watch GT 2 Pro.
Z ponad 43,6 milionami sprzedanych modeli Apple Watch, Apple zajmuje pierwsze miejsce w rankingu z ogromnym marginesem, ale wzrost przy prawie 6 milionach sprzedanych dodatkowych egzemplarzy nie jest tak duży jak w przypadku Huawei.
Rynek smartwatchów i urządzeń do monitorowania kondycji dynamicznie się rozwija
W 2020 roku zainteresowanie urządzeniami do noszenia ogromnie wzrosło, a Huawei bardzo skorzystał na tym rozwoju. Okaże się, czy trend ten utrzyma się w 2021 roku.
»Wskazówka: Najlepsi dostawcy VPN dla większego bezpieczeństwa i ochrony danych
Nie przegap niczego dzięki biuletynowi NETZWELT
W każdy piątek: Najbardziej pouczające i zabawne podsumowanie ze świata technologii!
... jeszcze więcej NETWORLD dla Twojej skrzynki pocztowej
Przeczytaj wcześniej naszą politykę prywatności. Szczegółowe informacje i inne opcje subskrypcji NETZWELT można znaleźć na powiązanej stronie.