Olympus OM-D E-M5 Mark II jest dostępny nie tylko w typowej profesjonalnej czerni, ale także w kolorze srebrnym. To dobrze komponuje się z klasyczną konstrukcją aparatu.Wniosek z testuOcena redakcyjna: Olympus OM-D E-M5 Mark II zapewnia bardzo szczegółowe i ostre obrazy. E-M5 Mark II nie przepada za wysokimi wartościami ISO, ale dzięki bardzo skutecznemu stabilizatorowi obrazu nie potrzebujesz ich tak często. Autofokus ustawia ostrość szybko i precyzyjnie, tylko w zakresie teleobiektywu jest zbyt wolny dla fotografów sportowych. Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. Absolutnie profesjonalny: duży wizjer elektroniczny i obudowa odporna na warunki atmosferyczne.Przeczytaj recenzje produktów na AmazonProDuży wizjer o wysokiej rozdzielczości ) : Limitowana wersja tytanowa i AktionOlympus ogłasza specjalną edycję OM-D E-M5 Mark II limitowaną do 7000 sztuk na czerwiec 2015. Jest w tytanowej obudowie i ma oddać hołd Olympusowi OM-3Ti, który został wprowadzony w 1994 roku. Zakres dostawy obejmuje skórzany pasek, skórzane etui i certyfikat z numerem edycji oraz cytat od projektanta OM Yoshihisy Maitani. Dopracowaną obudowę aparatu można postawić na półce za 1199 euro. Możesz też zamówić obiektyw M.Zuiko Digital ED 14-150mm 1: 4.0-5.6 II (odpowiednik 28 do 300 mm w formacie 35 mm) za 1599 euro Tytanowa edycja OM-D E-M5 II ograniczona do 7000 szt. Ponadto od 12 maja do 31 sierpnia 2015 r. Olympus będzie oferował oferty „Summer Special”. Jeśli oddasz stary aparat i kupisz nowy OM-D E-M10, otrzymasz premię w wysokości 100 euro. Ci, którzy zdecydują się na OM-D-EM1, otrzymają 200 euro plus Power Grip HLD-7 o wartości 229 euro. Jeśli chcesz zachować dotychczasowy aparat, możesz również wybrać jeden z czterech wybranych obiektywów. Olympus obiecuje do 150 euro przy zakupie nowego obiektywu Artykuł oryginalny: Test - Olympus OM-D E-M5 Mark II Stabilizator obrazu znajduje się w obudowie aparatów OM-D firmy Olympus. Stabilizator obrazu kompensuje drgania i drgania fotografa przy minimalnych ruchach przetwornika obrazu. W przypadku OM-D E-M5 Mark II otrzymał kolejne zadanie: jeśli aparat jest na statywie, rozdzielczość można zwiększyć, przesuwając nieco czujnik podczas robienia zdjęcia. W trybie wysokiej rozdzielczości E-M5 Mark II łączy osiem zdjęć w jedno. Zamiast zwykłych 16 megapikseli takie zdjęcia dają 40 megapikseli w formacie JPEG, a zdjęcia RAW nawet czterokrotnie zwiększają rozdzielczość do prawie 64 megapikseli (9216x6912 pikseli). Zapewnia to bardziej szczegółowe obrazy, ale działa tylko w przypadku obiektów statycznych, ponieważ osiem zdjęć jest wykonywanych jeden po drugim - każdy ruch prowadzi do rozmycia. Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości w formacie JPEG już wyglądają świetnie prosto z aparatu, w przypadku zdjęć RAW fotograf musi jeszcze przerobić i użyć konwertera RAW przetwarzania obrazu, aby wyostrzyć i zwiększyć kontrast.M5 Mark II ma więcej pokręteł i przycisków niż jego poprzednik. Pozwala to na szybszą regulację ustawień aparatu Zbliżając się do topowego modelu OM-D E-M5 Mark II wiele skopiował z topowego profesjonalnego modelu OM-D E-M1. Obudowa jest prawie tak samo wytrzymała: liczne uszczelki chronią przed kurzem i wodą, wystarczy jednokrotne przetarcie po ulewie. Nawet mróz do -10 stopni nie powinien uszkodzić aparatu. Procesor obrazu i wizjer elektroniczny są również najnowocześniejsze w modelu E-M1. Z kolei sensor pochodzi z tańszego siostrzanego modelu OM-D E-M10. Dlatego E-M5 Mark II musi się obejść bez podwójnego autofokusa topowego modelu - skupia się on na pomiarze kontrastu, co jest typowe dla aparatów systemowych. Działa to bardzo szybko i bardzo precyzyjnie przy krótszych ogniskowych. Przy dłuższych ogniskowych lub szybko poruszających się obiektach E-M5 Mark II potrzebuje więcej czasu na ustawienie ostrości. Dla fotografów sportowych może to być zbyt wolne, na przykład gdy samochód wyścigowy jedzie w kierunku kamery. W porównaniu do swojego poprzednika, nowy procesor obrazu zapewnia również lepszą jakość wideo dzięki wyższej szybkości transmisji danych.Przykładowe obrazy z Olympus OM-D E-M5 Mark II19 obrazówPrzetestuj obrazy z Olympus OM-D E-M5 Mark II Z szybkością migawki z 1/4 000 sekundy zamyka - Mark II to 1/16 000 sekundy. Oznacza to, że nawet bardzo jasne obiekty można fotografować przy otwartej przysłonie, a ekstremalnie szybkie ruchy można zatrzymać bez użycia lampy błyskowej. Mark II przyspieszył szybkość wykonywania zdjęć seryjnych - możliwe jest do dziesięciu zdjęć na sekundę, ale bez śledzenia ostrości przez autofokus. Jeśli aparat musi ustawić ostrość podczas serii, prędkość serii zdjęć spada – jak gwiazdaJeśli tempo zwalnia, zależy to od oświetlenia otoczenia i prędkości obiektu.W ciemnym otoczeniu znacznie trudniej jest aparatowi E-M5 Mark II ciągłe ustawianie ostrości. Szybkość zdjęć seryjnych zauważalnie spada, zwłaszcza gdy obiekt szybko się porusza.Olympus OM-D E-M5 Mark II przyciąga mocnym stabilizatorem obrazu i nawet 40 megapikselami. COMPUTER BILD-Check ujawnia, jak to działa.Pierwsze wrażenie: aparat systemowy Olympus OM-D E-M5 II Lepszy widok obiektuNowy wizjer działa z wyższą rozdzielczością: zamiast 800x600, jak w przypadku OM-D E-M5, jest teraz pokazuje piksele 1024x768. Dzięki temu fotograf może zobaczyć znacznie więcej szczegółów. Wizjer reaguje bardzo szybko, opóźnienie spowodowane przetwarzaniem obrazu w aparacie jest ledwo zauważalne, nawet w słabym świetle jest ograniczone. Jak zwykle producent określa liczbę subpikseli w wizjerze dla trzech podstawowych kolorów: niebieskiego, zielonego i czerwonego, a zatem mówi o 2,36 megapikseli. Górny obraz w wizjerze pomaga lepiej radzić sobie z charakterystyką Olympusa: Podobnie jak E-M1, E-M5 Mark II ma na górze dwa pokrętła, które można przełączać. Jeśli mała dźwignia z tyłu jest ustawiona na 1, możesz użyć kółek do ustawienia ekspozycji (z priorytetem przysłony, na przykład przysłony) i kompensacji ekspozycji. Jeśli dźwignia jest na 2, ustawiasz czułość ISO i balans bieli. Niestety, trybów nie można zablokować: fotograf zawsze musi uważać, aby przypadkowo nie zmienić ustawień. Najwyższa jakość obrazu, ale nie lekki olbrzym Zdjęcia z E-M5 Mark II pokazują wiele szczegółów i wyglądają na ostre i ostre - po prostu nieco ostrzejszy od poprzednika, mimo tej samej rozdzielczości. Dotyczy to jednak tylko nagrań z niskim ustawieniem ISO. Najlepiej trzymać się standardowego ustawienia ISO 200 i wartości nieco wyższych. Automatyczne ustawienie ISO ustawia maksymalnie ISO 1600, co jest dobrym wyborem, ponieważ jakość obrazu cierpi przy wyższych wartościach: przejścia kolorów wyglądają wtedy dość płasko, a obrazy ogólnie stają się nieco zamazane. Do aparatu pasuje M. Zuiko Digital ED 12-40 milimetrów 1: 2.8 Progut. Razem E-M5 Mark II kosztuje wtedy prawie 1800 euro. Dużą zaletą Pro-Zoom jest ciągła przysłona 2,8. Dzięki Olympusowi możesz robić atrakcyjne zdjęcia nawet w słabszym oświetleniu, bez konieczności nadmiernego obracania śruby ISO. Wbudowany stabilizator obrazu bardzo dobrze wpływa na jakość obrazu - nawet przy stosunkowo długich czasach otwarcia migawki kompensuje ruchy fotografa, zapewniając w ten sposób obraz pozbawiony rozmyć i ostry, ostry. E-M5 Mark II nie przepada za wysokimi wartościami ISO, ale dzięki bardzo skutecznemu stabilizatorowi obrazu nie potrzebujesz ich tak często. Autofokus ustawia ostrość szybko i precyzyjnie, tylko w zakresie teleobiektywu jest zbyt wolny dla fotografów sportowych. Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. Absolutnie profesjonalny: duży wizjer elektroniczny i obudowa odporna na warunki atmosferyczne.Alternatywy Jeśli nie chcesz wydawać tak dużo, E-M5 Mark II może również korzystać ze znacznie słabszego i lżejszego zoomu (M.Zuiko Digital ED 12-50 milimetr 1: 3 , 5-6.3 pokoje jednoosobowe) za 1300 euro. Najtrudniejszym konkurentem jest jednak poprzedni model Olympus OM-D E-M5, który teraz znacznie spadł w cenie – tak samo odporny na warunki atmosferyczne, ale z prostszym wizjerem i trochę mniejszym wyposażeniem. Fujifilm X-T1, który dzięki większej matrycy robi lepsze zdjęcia w słabym świetle, jest również wytrzymały. Jeśli lubisz robić zdjęcia akcji, możesz również wziąć Nikon D7200, który ustawia ostrość szybciej i lepiej dostosowuje ostrość podczas robienia zdjęć seryjnych.