Jeśli chodzi o konstrukcję aparatu, Pentax jest dość konserwatywny. Solidna obudowa Pentaxa K-70 ma wiele pokręteł i przycisków.Oprócz topowych psów Canona i Nikona, tylko Pentax regularnie wprowadza na rynek nowe modele lustrzanek cyfrowych - o znacząco odmiennej koncepcji. Na przykład misternie uszczelniona obudowa jest już częścią standardowego wyposażenia tańszych modeli, w tym nowego Pentaxa K-70. Większa rozdzielczość Sensor Pentaxa K-70 jest nowością, ale pozostaje taki sam jak w większej siostrzanej modele Pentax K-3 i Pentax K-3 II w formacie APS-C (rozmiar matrycy 15,6x23,5 milimetra) a także ma 24 megapiksele. Nowy procesor obrazu powinien zapewniać wysoką jakość obrazu nawet przy słabym oświetleniu, ustawienie ISO rozszerza się do ISO 102400. Brzmi obiecująco, jak dobrze K-70 radzi sobie w słabym świetle, ale test musi pokazać. Tutaj Nikon D500 postawił poprzeczkę bardzo wysoko dla aparatów z matrycami APS-C. K-70 odziedziczył technologię "Pixel Shift Resolution" z topowego modelu Pentax K-1. Tutaj aparat wykonuje cztery zdjęcia i przesuwa czujnik pod filtrem kolorów. W rezultacie pełna informacja o kolorze jest dostępna dla każdego piksela i nie musi być obliczana na podstawie otaczających pikseli, jak to zwykle bywa. Technologia zapewnia większą ostrość detali, ale ma też jedną wadę: działa tylko wtedy, gdy fotograf nie porusza aparatem podczas robienia zdjęcia, np. ze statywu Kompaktowa obudowa z dużym wizjerem i składanym ekranem: uzyskać z Pentaxem K.-70 zawsze mieć dobry widok na obiekt Wbudowany stabilizator obrazu Podczas gdy Canon i Nikon polegają na stabilizatorach obrazu w obiektywach swoich modeli lustrzanek cyfrowych, Pentax polega na ruchomym wsporniku czujnika, który jest również używany do rozdzielczość przesunięcia pikseli. Przesunięcie czujnika kompensuje ruchy fotografa. Do tej pory wyspecjalizowany rozdzielacz w obiektywie był zwykle lepszy niż stabilizator w aparacie, ale Pentax obiecuje do 4,5 przysłony dla K-70 - odpowiada to dobre 20-krotnie dłuższemu czasowi naświetlania bez drgań aparatu i byłoby bądź na najwyższym poziomie Aktualne innowacje w aparatach59 aparatyZobacz nowe aparaty100 uszczelek Obudowa K-70 jest znacznie solidniejsza niż zwykle w swoim przedziale cenowym. Pełne 100 uszczelek powinno zapewnić, że ani kurz, ani wilgoć nie przedostaną się do aparatu. K-70 powinien nie tylko nadawać się na plażę, ale także bez zarzutu wytrzymać niskie temperatury do -10 stopni. Również bardziej hojny niż większość jego konkurentów: wizjer K-70 składa się z pryzmatu penta, a nie prostszego lustra penta. Zapewnia to większy i jaśniejszy obraz w wizjerze: Pentax określa powiększenie wizjera na 0,95 raza, co odpowiada 0,62 raza w pełnym formacie. Tylko pełnoklatkowe lustrzanki cyfrowe i Nikon D500 pokazują większy obraz w wizjerze. Dostępnych jest łącznie jedenaście pól pomiarowych, dziewięć w centrum obrazu, plus dodatkowe pole po obu stronach, podobnie jak w Pentaxie K-S2. W końcu powinien niezawodnie ustawiać ostrość nawet przy bardzo słabym oświetleniu: autofokus działa od wartości światła -3, co odpowiada np. świetle księżyca w pełni. Jeśli lubisz pracować w trybie podglądu na żywo, K-70 ma podwójny autofokus z pomiarem kontrastu i zmiany fazy. Powinno to zapewnić większą prędkość podczas ustawiania ostrości. K-70 nagrywa filmy w rozdzielczości Full HD (1920x1080 pikseli) z maksymalnie 30 pełnymi klatkami na sekundę. Może nagrywać tylko 4K w trybie poklatkowym, podobnie jak Pentax K-1 Kompaktowy zoom z długą ogniskową: Pentax DA 55-300mm 1: 4,5-6,3 ED PLM WR RE można zsunąć, aby zaoszczędzić miejsce, gdy jest nie jest używany Długi zoom Oprócz nowego aparatu pojawił się również nowy zoom: Pentax DA 55-300mm 1: 4,5-6,3 ED PLM WR RE. Jak przystało na Pentax, zestaw skrótów przypominający tasiemca zdradza najważniejsze właściwości obiektywu: wewnątrz znajduje się soczewka ze specjalnego szkła (ED), autofokus napędzany jest tzw. silnikiem impulsowym (PLM), Soczewka jest odporna na warunki atmosferyczne i można ją złożyć, gdy nie jest używana (chowana). Nowością w Pentaxie jest elektroniczne sterowanie migawką, które ma umożliwić bardziej precyzyjne sterowanie migawką do nagrań wideo.Cena i dostępność Kiedy Pentax K-70 i nowy Zoom trafią do sklepów, nie zostało jeszcze ustalone, ile nowe produkty będą kosztować tak: Pentax szacuje 699 euro za obudowę, która jest dostępna w kolorze czarnym lub srebrnym. Zestaw z odpornym na warunki atmosferyczne Zoom Pentax DA 18-135mm 1: 3,5-5,6 ED AL DC WR będzie kosztował 999 euro, nowy Zoom Pentax DA 55-300mm 1: 4,5-6,3 ED PLM WR RE 449 euro. Rozdzielczość podawana jest zwykle przez producentów aparatów w milionach pikseli (megapikseli) arzeczownik Im wyższy, tym więcej informacji o obrazie przechwytuje czujnik obrazu. Oprócz liczby megapikseli na jakość obrazu wpływ mają również ustawienia aparatu i zastosowany obiektyw. Dlatego COMPUTER BILD mierzy poziom szczegółowości i wrażenie ostrości w testach w parach linii na wysokość obrazu (LP / BH). Ta wartość pozwala na bardziej precyzyjne wnioskowanie niż specyfikacja czysto megapikselowa. Zazwyczaj można nim sterować mechanicznie za pomocą zamka, ale można go również ustawić elektronicznie. Oznacza to, że aparat pracuje ciszej, ale fotograf często jest ograniczony w doborze czasu naświetlania. Im krótszy czas naświetlania, tym mniej światła pada na przetwornik obrazu, a ruchy obiektu mogą zamarznąć Przysłona Większość obiektywów ma wbudowaną przysłonę. Kiedy się zamyka, przez obiektyw wpada mniej światła. Jednocześnie zwiększa się głębia ostrości – czyli obszar obrazu, który jest ostry. W aparatach cyfrowych bardzo mocne przymykanie często prowadzi do tzw. rozmycia dyfrakcyjnego. Światło jest załamane na krawędzi przysłony, a ostrość obrazu jest zmniejszona na całym obrazie. Im krótsza ogniskowa, tym większy kąt widzenia obiektywu - i tym więcej na zdjęciu. Im dłuższa ogniskowa, tym węższy kąt widzenia. Ogniskowe można porównać tylko bezpośrednio z tym samym rozmiarem matrycy, dlatego zwykle są one konwertowane na format 35 mm.Natężenie światła obiektywu opisuje zależność między maksymalnym otworem a ogniskową. Podawane są jako wartości odwrotne (na przykład 1/2,8 lub F2,8). Im niższa wartość, tym większy otwór - i tym więcej światła pada na czujnik. Jasne obiektywy są zaletą, gdy jest mało światła otoczenia i zapewniają lepsze zdjęcia dzięki niższemu ustawieniu ISO lub szybszemu czasowi otwarcia migawki. Istnieją trzy rodzaje stabilizatorów obrazu: Ruchome soczewki w obiektywie zwykle działają najlepiej. Stabilizatory obrazu, które poruszają przetwornikiem obrazu, nie są aż tak skuteczne – niezależnie od obiektywu. Cyfrowe stabilizatory obrazu są używane głównie do nagrań wideo, które przesuwają piksele na matrycy Zoom Przy pomocy obiektywu zmiennoogniskowego można zmieniać ogniskową. W ten sposób fotograf dostosowuje sekcję obrazu bez opuszczania swojej pozycji - na przykład, aby przybliżyć obiekt, który jest dalej. Jeden zoom zastępuje kilka obiektywów stałoogniskowych. Wada obiektywów zmiennoogniskowych: Są one zwykle większe i cięższe niż obiektywy o stałej ogniskowej i często charakteryzują się niskim natężeniem światła Rozmiar czujnika Rozmiar czujnika ma decydujący wpływ na konstrukcję aparatu. Szczególnie kompaktowe kamery mogą być budowane z mniejszymi czujnikami. Jednak większe czujniki zbierają więcej światła i dlatego są bardziej wrażliwe na światło. Zwykle prowadzi to do wyższej jakości obrazu. Typowe rozmiary czujników to 1/2,3 cala (ok. 4,6 x 6,2 mm), 1 cal (8,8 x 13,2 mm), APS-C (ok. 15 x 22,5 mm) i mały format (ok. 24 x 36 mm), w tym pełny format Liczba ISO wskazuje czułość czujnika na światło. Im wyższa liczba, tym bardziej czułe na światło jest jego ustawienie. Większość czujników ma standardową wartość ISO 100. Przy wyższych wartościach sygnał z czujnika wzrasta. Dzięki temu obraz jest jaśniejszy. Jednak wzmocnienie sygnału przy bardzo wysokim ustawieniu ISO prowadzi również do większej liczby defektów obrazu, takich jak szum, zniekształcenia kolorów i rozmycie Balans bieli Większość aparatów cyfrowych automatycznie dostosowuje odwzorowanie kolorów do warunków oświetleniowych. Ten balans bieli powinien być używany do odtwarzania kolorów bez zniekształceń kolorów. To jest najbardziej zbliżone do percepcji oka. Na przykład bez balansu bieli zdjęcia na plaży szybko stałyby się zbyt niebieskie, a zdjęcia w pomieszczeniach byłyby zbyt czerwone lub zielone, w zależności od rodzaju lamp. W droższych aparatach balans bieli można również ustawić ręcznie, jeśli automatyczny system nie daje pożądanego rezultatu. Z lustrzanką cyfrową fotograf patrzy prosto przez obiektyw, a wizjer przez oddzielny obiektyw. Zaleta wizjera optycznego: obraz jest szczególnie szczegółowy i wyświetlany z pełnym kontrastem. Ponadto nie ma opóźnień w renderowaniu. Wada: w przeciwieństwie do elektronicznego SucWizjer elektroniczny W przypadku droższych aparatów kompaktowych i aparatów systemowych często obok ekranu montowany jest elektroniczny wizjer lub jest on dostępny jako akcesorium. Działa to podobnie do ekranu, ale często ma wyższą rozdzielczość i dlatego pokazuje bardziej szczegółowy obraz. Przetwornik obrazu jest odczytywany na wyświetlaczu. Powoduje to opóźnienie wyświetlania w porównaniu z wizjerem optycznym. W nowszych modelach różnica jest rzadko zauważalna, np. przy włączonym aparacie WiFi / NFC Wiele nowych aparatów cyfrowych jest wyposażonych w WiFi. Producenci aparatów oferują aplikacje na smartfony lub tablety, za pomocą których można zdalnie sterować aparatami i przesyłać obrazy. W przypadku niektórych producentów możliwe jest również zdalne sterowanie za pomocą komputera PC lub notebooka. Chip NFC w aparacie ułatwia nawiązanie połączenia między aparatem a smartfonem – często wystarczy po prostu trzymać urządzenia razem.GPS/GlonassWiele aparatów cyfrowych ma wbudowany odbiornik satelitarny GPS. Kamera wykorzystuje sygnały GPS do określenia lokalizacji i zapisuje ją w plikach graficznych. Oprócz GPS niektóre modele aparatów odbierają również sygnały z rosyjskich satelitów Glonass. Dzięki podwójnemu odbiorowi możliwe jest nieco dokładniejsze określenie lokalizacji.