Jak zapewne słyszeliście, firma LG zamknęła swoją przynoszącą straty działalność w zakresie smartfonów na całym świecie. Firma opuszcza rynek produkcji telefonów, aby skoncentrować się na ekspansji w innych obszarach, takich jak pojazdy elektryczne, IoT i rozwiązania B2B.
Dlaczego LG zamknął biznes smartfonów?
Dla tych, którzy nie są tego świadomi, LG od dłuższego czasu traci pieniądze na biznesie smartfonów. Jak wcześniej informowaliśmy, w czwartym kwartale ubiegłego roku firma straciła 841,20 mld KRW. Podsumowując ogólne wyniki firmy w branży smartfonów, LG przez ostatnie 23 kwartały tracił pieniądze na swojej działalności związanej ze smartfonami.
Firma LG, która od dawna zajmuje trzecie miejsce w amerykańskim przemyśle smartfonów, ostatecznie zamknęła swoją działalność związaną ze smartfonami. Na przestrzeni lat wypuściła na rynek wiele smartfonów skierowanych do różnych klientów. W rzeczywistości LG V60 ThinQ 5G to przyzwoity sprzęt, który powinien zderzyć się z flagowym Samsungiem S20 lub S20 Plus.
Zanurzmy się więc głębiej, aby dowiedzieć się, dlaczego LG zdecydowało się zamknąć swoją działalność związaną ze smartfonami i jakie są powody, dla których nie było w stanie stworzyć znaku towarowego w branży smartfonów.
Dlaczego LG jako marka smartfonów to porażka?
LG jest lepiej znany jako marka „twórcy treści”. Wynika to z wysokiej jakości rejestratora dźwięku mikrofonu telefonu i zaawansowanego ręcznego rejestratora wideo. Firma była jedną z pierwszych, która wprowadziła ultraszerokokątny aparat do smartfonów, który był głośnym hitem i jest obecnie popularną funkcją we współczesnych smartfonach. Co więcej, jego Quad DAC zapewnia jedne z najwspanialszych wrażeń słuchowych w historii.
Poza tym jest wiele rzeczy, których LG nie doceniło.
Kryzys osobowości
Pierwszym i najważniejszym powodem jest kryzys tożsamości. Tak, dobrze to przeczytałeś. LG jako marka ma silną pozycję na rynkach TV, IoT i B2B na całym świecie. Jednak nie włożyli oni takiego samego zaangażowania w branżę mobilną.
Nie możemy twierdzić, że LG przekształciło się w markę z naprawdę rewolucyjnymi koncepcjami. Pozostają jednak w tyle pod względem sprzedaży własnych produktów. Oprócz tego, że LG produkuje dobre smartfony, większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z ostatnich premier firmy.
Usługa
Obsługa klienta LG jest również jedną z najgorszych w branży mobilnej. Urządzenie ma mnóstwo problemów z oprogramowaniem, a nawet po aktualizacji telefon pozostaje niezmieniony. A jeśli Twój telefon jest uszkodzony lub wymaga konserwacji, możesz nie być w stanie zlokalizować oficjalnego centrum wsparcia LG.
cennik
Ceny zmieniają się w czasie wraz z wydaniem nowego telefonu LG. Może się wydawać, że marka obniżyła cenę po roku od premiery. Jednak tak nie jest w tym przypadku. Jako przykład rozważ LG Velvet. Telefon jest teraz dostępny za 350 USD, w porównaniu z 600 USD, gdy został wprowadzony na rynek niecały rok temu. Tak było w przypadku prawie wszystkich smartfonów LG wprowadzonych na rynek w ostatnich latach.
Wiele z tych aspektów przyczynia się do generowania najniższego stopnia satysfakcji klienta. Według CIRP, Apple (na iOS) i Samsung (na Androidzie) dominują na liście z dużym marginesem pod względem lojalności wobec marki. Ponadto LG ma niski poziom lojalności (45%) i odnotowuje spadek lojalności z kwartału na kwartał.
A co z istniejącymi urządzeniami?
W oświadczeniu południowokoreańska firma poinformowała, że LG będzie nadal zapewniać wsparcie serwisowe i aktualizacje oprogramowania dla istniejących produktów mobilnych przez okres czasu, który będzie się różnić w zależności od regionu. A istniejące zapasy pozostaną w sprzedaży.
Zgodnie z LG, możemy spodziewać się zamknięcia biznesu smartfonów do 31 lipca, chociaż inwentarz niektórych telefonów może być dostępny później.