Pod względem jakości obrazu tylko nieliczne aparaty mogą konkurować z Sony Alpha 7R III. Ona prawie nie ma żadnych słabości. Który? Ujawnia to test przeprowadzony przez COMPUTER BILD Podsumowanie testu Wynik testu 2,1 dobry Pod względem jakości obrazu Sony Alpha 7R III należy do absolutnie topowych modeli. Pełnoformatowa matryca zapewnia najwyższą jakość zdjęć i filmów w każdym oświetleniu. W porównaniu do swojego poprzednika Sony zauważalnie poprawiło wizjer, a w szczególności szybkość? Alpha 7R III stała się znacznie szybsza w serii. Fotografowie sportowi wciąż mają się lepiej dzięki Alpha 9: jest jeszcze szybszy i jeszcze dokładniejszy, jeśli chodzi o śledzenie ostrości. Czy nowy wizjer to uczta dla oczu? Dzięki wyższej rozdzielczości jest znacznie bardziej szczegółowy niż zwykle w przypadku kamer systemowych.PróbaBardzo wysoka jakość zdjęć i filmówDuży i bardzo szczegółowy wizjerDuża prędkośćWszystkie dane techniczne i wariantyDo ofertyW ofercie na AmazonW ofercie na IdealoZ systemowymi kamerami z serii Alpha-7, Sony mocno zamieszał na rynku aparatów fotograficznych - znacznie bardziej kompaktowy niż konkurencja lustrzanek, ale równie wydajny i dzięki dużemu pełnoformatowemu czujnikowi (rozmiar czujnika 24x36 milimetrów) o najwyższej jakości obrazu. Dzięki Alpha 7R Sony chce przyciągnąć fotografów, którzy cenią wyjątkowo szczegółowe zdjęcia. Po Sony Alpha 7R i Sony Alpha 7R II, Sony Alpha 7R III jest trzecim modelem z tej serii. Jak pokazuje test COMPUTER BILD, nowy profesjonalny aparat systemowy dokonał znaczącego skoku, zwłaszcza pod względem szybkości i wytrzymałości. ) podobnie jak w jej poprzedniku Sony Alpha 7R II.Przy dobrym oświetleniu i przy standardowej światłoczułości ISO 100, obrazy z Alpha 7R III trudno odróżnić od poprzednika – oba aparaty plasują się tutaj w ekstraklasie. Niewiele aparatów może nadążyć, takich jak Nikon D810 i Nikon D850. To, że Sony poprawiło matrycę i elektronikę obrazu, jest szczególnie widoczne w kiepskich warunkach oświetleniowych i odpowiednio wyższych ustawieniach ISO: Zdjęcia Alpha 7R III pokazują więcej szczegółów i wyraźnie cierpią przy bardzo wysokich wartościach ISO (od okolic ISO). 3200) mniej utraty ostrości niż jego poprzednik. Zdjęcia Alpha 7R III prawie nie różnią się do około ISO 1000 od zdjęć zrobionych przy standardowym ustawieniu ISO 100. Dopiero przy ISO 4000 widoczna jest lekka utrata ostrości i minimalne zaszumienie obrazu na 100-procentowym widoku - zobacz galerię zdjęć. Jeśli spojrzysz na zdjęcia jako całość na ekranie komputera, możesz spokojnie skorzystać z automatycznego zakresu ISO, który rozciąga się do ISO 12800 Szczególnie zauważalne, jeśli chodzi o szybkość: W teście Alpha 7R III osiągnęła 7,9 klatek na drugi w trybie Hi w ujęciach seryjnych. W trybie „Hi +” możliwe jest do dziesięciu obrazów na sekundę, niestety bez LiveView. Utrudnia to śledzenie poruszającego się obiektu. Szybkość wykonywania zdjęć seryjnych zależy również od ustawień autofokusa: Przy dłuższych ogniskowych i niewielkiej odległości fotografowania Alpha 7R III zwalnia nieco, gdy obiekt porusza się w kierunku aparatu, a aparat musi dostosować ostrość Zobacz najpiękniejsze zdjęcia Pixel-Shift-Modus: Więcej pikseli dla martwych natur Alpha 7R III skopiowała Pixel-Shift-Modus z Hasselblada i Olympusa. Aparat wykonuje cztery zdjęcia jedno po drugim i przesuwa czujnik o jeden piksel na raz. Całość najlepiej sprawdza się ze statywu i przy nieruchomych obiektach ze względu na krótkie opóźnienie między poszczególnymi ujęciami. Jeśli obiekt się poruszy, pojawiają się odbicia. Za pomocą bezpłatnego programu „Imaging Edge” poszczególne obrazy można następnie łączyć na komputerze w celu utworzenia zdjęć o rozdzielczości 169 megapikseli. Tylko skandalicznie drogi aparat średnioformatowy Hasselblad H6D-400c może więcej. Praktyczne: Imaging Edge oferuje również funkcję zdalnego sterowania aparatem. Fotograf może robić zdjęcia z notebooka lub komputera PC, a systemowy aparat Sony Alpha 7R III powinien oferować szybkie i najlepsze zdjęcia. COMPUTER BILD wypróbował trzeci model profesjonalnego aparatu.Sony Alpha 7R III: profesjonalny aparat na pierwszy rzut okaSony Alpha 7R III: profesjonalne funkcje do filmów 4K Alpha 7R III nagrywa filmy w 4K (rozdzielczość 3840x2160 pikseli). Można je zobaczyć w dosłownym tego słowa znaczeniu: ostre, ostre, niezwykle szczegółowe. Różnica w stosunku do poprzednika jest niewielka. Praktyczny w przypadku ujęć szerokokątnych: Podobnie jak w przypadku poprzednika, podczas filmowania można używać całego czujnika. Nie każda kamera filmująca w 4K potrafi to zrobić. Wiele osób pozostawia część matrycy nieużywaną w 4K, aby zaoszczędzić na konwersji z wyższych rozdzielczości. Nowe funkcje wideo, takie jak nowy tryb 5K, prawdopodobnie zrobią różnicęr postrzegają profesjonaliści wideo. Tutaj Alpha 7R III wykorzystuje tylko część matrycy, ale odczytuje ją z dokładnością do pikseli w rozdzielczości 5K (5176x2924 pikseli), a następnie oblicza do rozdzielczości 4K. Profesjonaliści wideo mogą również korzystać z nowego trybu HDR (Hybrid Log-Gamma), aby uzyskać jeszcze lepsze kolory w postprodukcji. Można to zobaczyć tylko na zupełnie nowych telewizorach z technologią HDR.Zabezpiecz teraz swoje osobiste prezenty fotograficzne!PixelNet drukuje zdjęcia, plakaty, płótna, prezenty Podobnie jak w przypadku poprzednika i mniejszego modelu Sony Alpha 7 II, dostępnych jest 399 punktów pomiarowych. Dla dokładniejszego pomiaru kontrastu fotograf może wybrać spośród 425 punktów pomiarowych, Sony Alpha 7R II oferowała 25 punktów pomiarowych. W świetle dziennym Alpha 7R III potrzebuje 0,15 sekundy na ustawienie ostrości i zwolnienie – tak samo szybko, jak jej poprzednik. Świetnie: w słabym świetle Alpha 7R III reaguje z tą samą prędkością, a tym samym przewyższa Alpha 7R II, która ma zdjęcie w pudełku dopiero po 0,20 sekundy. Połączenie ekstremalnie wysokiej rozdzielczości i dużej szybkości czasami doprowadza autofokus do granic możliwości, jeśli chodzi o śledzenie ostrości. Dzięki automatycznemu doborowi pola pomiarowego nie zawsze udaje mu się wyostrzyć wszystkie obrazy w serii. Lepiej przerzucić się na mniejsze pole pomiarowe lub skorzystać z profesjonalnej siostry Sony Alpha 9, której autofocus działa jeszcze szybciej i dokładniej do zdjęć seryjnych Nowa obudowa, większa wytrzymałość Na pierwszy rzut oka Alpha 7R III wygląda bardzo podobnie do swojego poprzednika, Alfa 7R II. Jednak po bliższym przyjrzeniu się szybko staje się jasne, że obudowa Alpha 7R III jest bliźniakiem Sony Alpha 9. Bardziej wytrzymały, trochę większy i przy 657 gramach trochę cięższy. Większy uchwyt zapewnia lepszy chwyt i miejsce na większy akumulator (NP-FZ100). Ma dwukrotnie większą moc niż akumulator Alpha 7R II, co oznacza, że Alpha 7R III wykonała w teście ponad 1300 zdjęć na jednym ładowaniu akumulatora, dobre dwa i pół razy więcej niż jej poprzednik. Fotografowie mogą z łatwością przetrwać dzień bez zapasowego akumulatora. Często filmowcy wciąż potrzebują zapasowych baterii, ale muszą nosić ze sobą tylko połowę mniej baterii. Większa obudowa oferuje również miejsce na dwa gniazda kart SD, w tym jedno z szybszą technologią UHS-II. Zaleta dla nagrań seryjnych. Dzięki szybkiej karcie SD, takiej jak Sony SF-G32, Alpha 7R III może wykonać około 80 zdjęć w formacie JPEG z pełną prędkością, zanim aparat zmniejszy prędkość serii zdjęć w celu zapisania danych obrazu na karcie pamięci . To wystarczy na dziesięć sekund „ciągłego ognia”. Aparat ma dwa gniazda USB: jedno w nieco niewygodnym formacie micro-USB, drugie dla nowego, odpornego na skręcanie złącza USB-C.Wszystkie szczegółowo przetestowane aparaty systemowe48 aparatówDo topowych modeliSony Alpha 7R III: Ostrzejszy obraz obiektu Sony Alpha 7R II miała duży wizjer: przy powiększeniu 0,78 raza był nawet nieco większy od lustrzanek takich jak Canon EOS 5D Mark IV i Nikon D850. Sony nadało wizjerowi Alpha 7R III wyższą rozdzielczość. Ma teraz taką samą rozdzielczość jak topowy profesjonalny model Sony, Sony Alpha 9, i działa z rozdzielczością 1280x960 pikseli. Według producenta jest to 3,69 megapiksela, ponieważ Sony, podobnie jak wszyscy producenci, liczy subpiksele (czerwony, zielony, niebieski) dla każdego piksela. Nowy wizjer pokazuje bardzo szczegółowy i niemal natychmiastowy obraz w wizjerze. Jest tylko kilka aparatów systemowych, które pokazują podobnie dobry obraz w wizjerze, na przykład Fujifilm GFX 50S i Leica SL. Alpha 7R III nie jest tak szczegółowy, jak dobry wizjer optyczny, ale może pokazać ekspozycję i balans bieli w LiveView przed zrobieniem zdjęcia. Wyświetlacz z tyłu aparatu ma wyższą rozdzielczość 800x600 pikseli (1,44 miliona subpikseli) i jest nieco ostrzejszy niż wyświetlacz poprzednika, ale nie osiąga poziomu szczegółowości wyświetlaczy w topowych modelach Nikona Nikon D500, Nikon D850 i Nikon D5, które wciąż są jednymi, oferują wyższą rozdzielczość (1024x768 pikseli) Sony Alpha 7R III: Lepszy stabilizator obrazu Od II serii Alpha 7 firma Sony buduje aparaty systemowe z wbudowanym stabilizatorem obrazu. W przypadku Alpha 7R III Sony obiecuje do 5,5 przysłony na kompensację ruchu. Alpha 7R III nie poradziła sobie z tym w teście laboratoryjnym COMPUTER BILD: Było w nim maksymalnie 3,0 przesłony - wynik dobry, ale nie wybitny. W praktyce nadal możliwe było uzyskanie ostrych obrazów przy czasie naświetlania wynoszącym jedną dziesiątą sekundy. Dopiero przy dłuższych czasach naświetlania zdjęcia zaczęły się rozmywać. W tej chwili tylko kilka kombinacji aparat-obiektyw powinno zapewniać zauważalnie większą ochronę przed wstrząsami, na przykład Olympus OM-D E-M1 Mark II z Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100mm f4 IS Pro lub Panasonic Lumix G9 z Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 12-60mm f2.8-4 OIS.100 Porady fotograficzne: Technologia pod kontrolą100 poradJak robić zdjęcia lepiej